تبلیغات
وام گرفتن در دیفای مفاهیم پایه

آموزش وام گرفتن در دیفای + نکات بهره وام و ویژگی ها

  • توسط sara
  • 11 دقیقه

یکی از ویژگی ها و قابلیت هایی که امروزه در فضای بلاک چین و قراردادهای هوشمند ایجاد شده است وام گرفتن در دیفای می باشد. به این صورت که سرمایه گذاران می توانند در مدت زمان کوتاه و با پرداخت وثیقه از این سیستم مالی غیر متمرکز وام دریافت کنند و پس از اینکه وام خود را پرداخت کردند دوباره وثیقه خود را برداشت کرده و مورد استفاده قرار می دهند. جالب اینجاست که تمامی فرآیند‌ها بدون هیچ واسطه و به صورت کاملاً دیجیتالی صورت می‌گیرد. برای همه سرمایه‌ گذاران وجود یک سیستم مالی بدون امتیاز وام دادن و وام گرفتن غیر قابل درک است امکانی که در امور مالی غیر متمرکز نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد به همین خاطر در سال ۲۰۲۰ نوآوری ها و نظریه های زیادی برای امکان پرداخت وام دارایی های دیجیتال در حوزه دیفای مطرح شد و به دنبال آن پلتفرم های وام دهی غیر متمرکز متعددی در این بازار شکل گرفتند. در صرافی ارز دیجیتال بیستکس با این مورد آشنا خواهید گشت.

وام گرفتن در دیفای چگونه ممکن می شود؟

قبل از هر چیز باید بدانید که واژه دیفای به مجموعه ای از خدمات کاربردی به صورت غیر متمرکز اطلاق می شود که امور مالی مختلف از جمله دریافت وام، اعطای وام و پرداخت اقساط را بدون نیاز به شخص ثالث و بدون هیچ واسطه ای فراهم کرده است.

بنابراین دیفای را نمی توان به عنوان یک پروژه blockchain تلقی کرد چرا که سیستمی از پروژه‌ های گوناگون است که خدمات مالی غیر متمرکز متنوعی را به سرمایه‌ گذاران بازار ارزهای دیجیتال ارائه می ‌دهد. بنابراین یکی از امکاناتی که در حوزه دیجیتال وجود دارد پرداخت و دریافت وام با استفاده از ارزهای دیجیتال می باشد و تمامی فرآیند آن شامل مبلغ وام، سود وثیقه و دیگر هزینه ها همگی با ارزهای دیجیتال پرداخت می‌ شود.

یکی از خصوصیات وام دهی در دیفای این است که برخلاف بانک های سنتی در این فضا نیازی به شخص ضامن نیست به این صورت که شخص متقاضی وام می تواند متناسب با دارایی‌های دیجیتال خود از شبکه وام درخواست کند در واقع موجودی هر شخص به عنوان ضامن وام او در نظر گرفته می‌شود.

در شبکه دیفای هر کسی می تواند یک وام دهنده باشد در صورت تمایل می تواند دارایی های دیجیتال خود را به صورت وام در اختیار دیگر از سرمایه‌ گذاران قرار دهد و از این طریق نیز کسب سود داشته باشد. در این سیستم تمام فرآیند وام دهی از شفافیت بالایی برخوردار هستند و کاربران متقاضی وام می توانند به صورت P2P با یکدیگر در ارتباط متقابل باشند.

آیا وام گرفتن در دیفای حلال است؟

با توجه به اینکه افراد در ازای دریافت وام از دیفای ملزم به پرداخت سود و بهره به صورت سالانه و یا در زمان مشخص می باشند این نوع وام ربا در نظر گرفته شده و از نظر اسلامی جایز نمی ‌باشد.

بهره وام گرفتن در دیفای چقدر است؟

بهره وام گرفتن در دیفای چقدر است؟

ضوابط و مقررات وام و میزان بهره ای که به وام ها تعلق می‌ گیرد در پلتفرم های مختلف متفاوت است و تابع قوانین و شرایط آن می ‌باشد. اما به طور کلی میزان سودی که وام دهندگان کسب می‌ کنند و میزان سودی که وام‌ گیرندگان باید بپردازند به ‌صورت نسبتی محاسبه می شود که بین توکن های عرضه شده و وام گرفته شده در بازار وجود دارد و درصد سودی که وام دهندگان به صورت سالانه دریافت می کنند کمتر از میزان سودی است که متقاضیان وام پرداخت می ‌کنند. به طور کلی میزان سودی که کاربران دریافت یا پرداخت می کنند با توجه به میزان تقاضا برای یک توکن خاص و در دوره‌های زمانی مختلف متغیر است. اما برخی از پلتفرم ها از جمله آوی بهره ثابتی را برای وام گیرنده مشخص کرده اند.

جدول اطلاعات

برای کسب اطلاعات کلی و مختصر در رابطه با این که وام گرفتن از دیفای چیست و چگونه ممکن می شود می توانید جدل زیر را مطالعه کنید.

موضوعوام گرفتن در دیفای
دیفای چیست؟مجموعه ای از خدمات مالی غیر متمرکز
ایده وام در دیفای در چه سالی مطرح شد؟سال ۲۰۲۰
چه میزان وام می توان گرفتبدون محدودیت
ضامنت مورد نیاز برای وامموجودی حساب معاملا گر

آموزش وام گرفتن در دیفای

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قابلیت وام گرفتن در دیفای و شرایط و ضوابط آن آموزش های متعددی به صورت ویدئو کلیپ و متن در وب سایت های مختلف گوگل و فضای مجازی توسط اساتید برجسته ارائه شده است و با مشاهده آن ها می توانید به طور کامل آموزش های لازم را در رابطه با چگونگی دریافت وام از ایفای کسب کنید.

وام گرفتن در حوزه دیفای کار درستی است؟

وام گرفتن از حوزه دیفای قابلیت جدیدی است که در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شده است تا از این طریق بتوانند با حفظ سرمایه اولیه و چندین برابر در بازار ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنند. مزایا و ویژگی های متعددی در رابطه با وام گرفتن از ایفای وجود دارد اما این به معنای بدون عیب و خطر بودن وام گرفتن از دیفای نیست. بنابراین وام گرفتن از این حوزه بیشتر مناسب سرمایه گذاران حرفه ای و متخصص در بازار ارز دیجیتال می باشد چرا که کوچکترین سهل انگاری و غفلت در این زمینه ممکن است موجب هدر رفت و از بین رفتن کل سرمایه یک شخص بشود.

ویژگی‌های وام گرفتن در حوزه دیفای؟

ویژگی‌های وام گرفتن در حوزه دیفای؟

وام گرفتن از حوزه دیفای ویژگی‌ ها و مزایایی دارد که سبب شده بسیاری از سرمایه گذاران فعال در زمینه ارزهای دیجیتال ترغیب به کسب وام از این سیستم داشته باشند. یکی از مهمترین این خصوصیت ها عدم محدودیت در میزان مبلغ وام می باشد و هر شخص متقاضی وام با توجه به میزان نقدینگی خود در حسابش می تواند هر میزان مبلغی که می خواهد وام دریافت کند و برای این درخواست خود نیازی به ارئه هیچ دلیل یا هدف خاصی نمی باشد. به علاوه افراد می‌ توانند از هر شخصی در سراسر کره زمین بدون آشنایی قبلی وام بگیرند و به این مبلغ وام هیچ مالیاتی توسط دولت ها و نهادهای قانونی تعلق نخواهد گرفت.

معایب وام گرفتن در این حوزه چیست؟

در کنار مزایای متعددی که در رابطه با وام گرفتن از حوزه دیفای تعریف شده است معایب و خطراتی هم در این زمینه وجود دارد. همین امر سبب شده تا سرمایه گذاران و معامله گران تازه کار به هیچ عنوان سراغ چنین وام هایی نروند.‌ یکی از این معایب این است که ممکن است فرد متقاضی با افزایش نرخ سود در مدت زمان کوتاه مواجه شود و یا از بین رفتن کل وثیقه او به خاطر کاهش قیمت شدید باشد. بنابراین از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال به طور مداوم در حال نوسان می باشد همین بی ثباتی موجب متضرر شدن متقاضیان وام می‌شود. به این معنا که اگر از ارزی که شخص دریافت می‌کند با رشد مواجه شود این فرد باید مقدار وثیقه را بیفزاید و یا اینکه وام را بازگرداند و در صورتی که آن ارز با کاهش قیمت روبرو شود ارزش وجه ضمانت نیز کم می شود.

در چه سایت هایی وام گرفتن در حوزه دیفای ممکن می‌شود؟

در چه سایت هایی وام گرفتن در حوزه دیفای ممکن می‌ شود؟

افرادی که متقاضی دریافت وام از سیستم غیر متمرکز دیفای هستند در صورتی که شرایط دریافت وام را داشته باشند ابتدا باید امن ترین کیف پول مناسب پلتفرم مورد نظر خود را نصب و راه اندازی کنند و سپس با اتصال به هر کدام از پلتفرم ها می تواند اقدام به دریافت وام کنند سه پلتفرم های معتبر در حوزه دیفای که در حوزه وام دهی فعالیت دارند عبارتند از:

  • کامپاند (Compound)
  • میکر( Maker)
  • آوی (aave)

وام گرفتن در دیفای تا چه مقدار ممکن است؟

برای دریافت وام از حوزه دیفای محدودیتی وجود ندارد لذا افراد می ‌توانند با توجه به میزان ارز دیجیتالی که در حساب خود دارند درخواست وام از پلتفرم مورد نظر خود داشته باشند. البته این عامل هم بستگی به میزان نقدینگی پلتفرم مورد نظر دارد و دیگر اینکه میزان موجودی فرد که به عنوان وثیقه در نظر گرفته می شود باید بیشتر از مبلغ درخواست وام باشد.

شرایط وام گرفتن در این حوزه به چه صورت است؟

شرایط وام گرفتن در این حوزه به چه صورت است؟

شرایط و مقررات دریافت وام در هر کدام از پلتفرم های وام دهنده متفاوت است اما به طور کلی دو شرط اصلی برای دریافت وام وجود دارد: اولین شرط مربوط می شود به میزان سرمایه ای که برای وام گرفتن در پلتفرم موجود است. دومین شرط مربوط می‌ شود به عوامل وثیقه یا توکن هایی که وام گیرنده ارائه می دهد در واقع اصطلاح عامل وثیقه به کل دارایی اشاره دارد که می توان در ازای میزان وثیقه ارائه شده دریافت کرد.

مزایای استقراض ارز دیجیتال

وام گرفتن از حوزه دیفای برای کاربران مزایایی دارد که افراد نیازمند به سرمایه می‌ تواند از امکانات آن بهره ببرند و مهم ترین مزایای که در این رابطه وجود دارد که عبارتند از:

  • بدون وقفه در هر لحظه امکان پذیر است.
  • نیازی به شخص دیگری به عنوان ضامن ندارد.
  • بدون محدودیت می باشد.

انواع روش های استقراض

یکی از انواع روش های وام گرفتن که از دیرباز در میان استراتژی سرمایه گذاری سرمایه‌گذاران رایج بوده است همان وام به روش سنتی و با مراجعه به بانک‌ها و نهادهای مالی می باشد. امروزه نیز وام گرفتن به صورت دیجیتالی و غیر متمرکز به لطف پلتفرم‌های دیفای فراهم شده و دارندگان ارزهای دیجیتال می توانند با دارایی های خود وام دریافت کنند.

سوالات متداول

شرایط وام گرفتن در دیفای به چه صورت است؟

میزان نقدینگی پلتفرم و میزان دارایی فرد متقاضی

وام دهندگان در حوزه دیفای چه کسانی هستند؟

هر سرمایه گذاری که مالک ارز دیجیتال باشد می تواند آن را به دیگر سرمایه گذاران وام بدهد.

آیا برای وام گرفتن در دیفای نیاز به ضامن است؟

در این حوزه افراد با توجه به میزان دارایی های خود بدون شخص ضامنی می‌توانند از پلتفرم موردنظر درخواست وام داشته باشند

چه مدت طول می کشد تا وام درخواستی به حساب فرد متقاضی واریز شود؟

این وام ها در کوتاه ترین زمان ممکن و بلافاصله بعد از درخواست واریز خواهد شد.

پلتفرم های ارائه دهنده وام در حوزه چه می باشند؟

کامپاند (Compound)، میکر( Maker)،  آوی (aave)

میزان بهره وام در پلتفرم های حوزه دیفای چگونه محاسبه می شود؟

میزان بهره در پلتفرم های مختلف متفاوت می باشد اما به طور معمول میزان بهره دریافتی وام دهندگان کمتر است میزان بهره پرداختی توسط متقاضیان می باشد.

آیا دریافت وام از پلتفرم های دفاع از نظر اسلامی جایز می باشد؟

به دلیل اینکه به این وام‌ها سود تعلق می‌ گیرد این نوع این نوع بهره ربا بوده و از نظر اسلامی جایز نمی باشد.

امتیاز دهید
sara

sara

سارا مسعودی دانشجو رشته کامپیوتر هستم. از سال ۱۳۹۹ به تولید انواع محتوا برای سایت ها و شبکه های اجتماعی می پردازم.

0 نظر

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها