تبلیغات
رِیز نتوورک مقالات آموزشی

پروتکل رِیز نتوورک چیست؟ | مهم ترین ویژگی ها و کاربردها

  • توسط sara
  • 7 دقیقه

همواره در بازار ارزهای دیجیتال شاهد ارائه پروژه هایی هستیم که برخی از آن ها می توانند سود آور باشند که یکی از این پروژه ها، پروژه رِیز نتوورک می باشد. پروژه رِیز نتوورک یکی از پروژه های نوپا در شبکه ارزهای دیجیتال می باشد که به عنوان اولین پروتکل حریم خصوصی محور و بین زنجیره‌ ای در بستر پولکادات شناخته می شود. پس با صرافی ارز دیجیتال بیستکس همراه باشید تا با تازه ترین ها آشنا شوید.

رِیز نتوورک چیست؟

رِیز نتوورک به عنوان یک پروتکل میان زنجیره ای بر بستر پولکادات می باشد که هدف از ارائه آن ناشناس بودن بین برنامه های دیفای طراحی شده است. برای این منظور بلاک چین ریز نتوورک طوری طراحی شده است که از الگوریتم zkSNARKs در حیطه دیفای استفاده می کند.

این پروژه در اصل یک لایه حریم خصوصی می باشد که الگوریتم zkSNARKs را با چهارچوب Zether را برای ساخت یک لایه غیر متمرکز و ناشناس با یکدیگر ادغام می‌ کند و این گونه انجام تراکنش های خصوصی بین بلاک چین ها امکان پذیر می‌شود. میزان توکن های ارائه شده این پروژه حدود ۱۲۰ میلیون واحد‌ در نظر گرفته شده است که از این میزان چیزی حدود ۳۰ درصد از کل موجودی توکن ها در گردش می باشد.

ویژگی های رِیز نتوورک

آن چه که سبب محبوبیت این توکن در میان برخی از سرمایه‌ گذاران شده است، ویژگی ها و قابلیت های متنوع ریِز نتوورک می باشد. از جمله این ویژگی‌ ها می‌ توان به حفظ حریم خصوصی، تنوع در میزان کاربرد، حاکمیت و رای دهی در شبکه، ماهیت غیر تورمی و پاداش نقدینگی آن اشاره کرد.

جدول اطلاعات

مهم ترین نکات مرتبط با پلتفرم رِیز نتوورک خلاصه شده در جدول زیر:

موضوعرِیز نتوورک
رِیز نتوورک چیست؟بلاک چین مبتنی بر شبکه پولکادات
این شبکه از چه پلتفرمی استفاده کرده؟از الگوریتم zkSNARKs در حیطه دیفای استفاده می کند.
چه تعداد توکن برای این شبکه وجود دارد؟۱۲۰ میلیون واحد
ویژگی شبکهحفظ حریم خصوصی، تنوع در میزان کاربرد، حاکمیت و رای دهی در شبکه
کارکرد رِیز نتوورک به چه صورت است؟

کارکرد رِیز نتوورک به چه صورت است؟

توکن Raze به منظور توسعه یک سیستم تریدینگ و پرداخت خصوصی به صورت میان زنجیره ای طراحی شده است. برای دستیابی به چنین هدفی این پلتفرم به کاربرانش امکان ایجاد توکن های خصوصی را می دهد و برای ایجاد توکن کاربران می توانند از قرارداد های هوشمند به منظور تبدیل توکن ها با نرخ استخراجی معادل ۱:۱ استفاده کنند.

با توجه به ساختار الگوریتم این بلاک چین که موجب ناشناس ماندن کاربر می شود از یک فرمت اثبات رمزنگاری بهره می برد که تایید اطلاعات در آن بدون افشای آن امکان پذیر می شود. در واقع در این روش یک کلید پنهانی پیش از تراکنش صورت می گیرد. سپس همین کلید به عنوان کلید تعیین کننده میان طرفین مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

اعضای پروژه رِیز نتوورک چه کسانی هستند؟

در رابطه با اعضای تشکیل دهنده این پروژه اطلاعات زیادی در دسترس نمی باشد. فقط نام دو تن از اعضای اصلی این پروژه شناخته شده است. یکی آقای جاستین کلیسون به عنوان مدیر عامل و توسعه دهنده و دیگری آقای ریوهه ماتسودا که به عنوان بنیانگذار و توسعه دهنده این شبکه شناخته شده اند.

سرمایه‌ گذاران رِیز نتوورک چه کسانی هستند؟

پروژه رِیز نتوورک تا به حال حدود ۲۰۲ میلیون دلار از نهاد ها و صندوق های مختلف را جمع آوری کرده است. برخی از این صندوق ها می توان به Mater Vntures, AU21 Capital, , Arpa Labs و AngelONE اشاره کرد.

وضعیت فعلی Raze Network به چه صورت است؟

وضعیت فعلی Raze Network به چه صورت است؟

این پروژه در ۲۲ ژوئیه به صورت آزمایشی راه اندازی شد و در سه ماه سوم سال ۲۰۲۱ به صورت اصلی و رسمی پروژه ریز نتورک راه اندازی خواهد شد. اما تا ماه‌ های پایانی سال ۲۰۲۱ امکان همکاری با دیگر پروتکل ها نخواهد داشت. به طور کلی پروژه ریز نتوورک به دلیل برخورداری از یک وایت پیپر ایده آل و عالی این قابلیت را دارد که از سوی سرمایه گذاران مشهور مورد توجه قرار گیرد.

سخن پایانی

در مجموع با بررسی پروژه رِیز نتوورک این طور به نظر می رسد که دستاوردهای زیادی برای شبکه کلی اکوسیستم بلاک چین به همراه داشته باشد. تعامل میان زنجیره ای در این پلتفرم موجب افزایش نقدینگی در شبکه پولکادات می‌شود و با حفظ حریم شخصی کاربران امکان بهره وری بیشتر از شبکه‌های با تراکم را فراهم می کند.

سوالات متداول

پلتفرم رِیز نتوورک چیست؟

اولین پروتکل حریم خصوصی محور و بین زنجیره‌ ای در بستر پولکادات شناخته می شود.

اعضای تشکیل دهنده این شبکه چه کسانی هستند؟

یکی آقای جاستین کلیسون به عنوان مدیر عامل و توسعه دهنده و دیگری آقای ریوهه ماتسودا که به عنوان بنیانگذار و توسعه دهنده این شبکه شناخته شده اند.

این پروژه در چه سالی ارائه شده است؟

 این پروژه در ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۱ به صورت آزمایشی راه اندازی شد.

توکن های رِیز نتوورک چقدر است؟

120 میلیون واحد.

امتیاز دهید
sara

sara

سارا مسعودی دانشجو رشته کامپیوتر هستم. از سال ۱۳۹۹ به تولید انواع محتوا برای سایت ها و شبکه های اجتماعی می پردازم.

1 نظر

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها